5 Yenidenbasım Çocuk Kitabının Anımsattığı Atatürk Kütüphanesi Çocuk Kitaplığı

Brainpickings sayesinde, bu harika 5 çocuk kitabının yeniden basıldığını öğrendim. Hemen ısmarladım, canım amazon.com’um benim.

Ve ardından acıyla, geçen sene Atatürk kütüphanesinin çocuk kitaplığı bölümüne kızımı nasıl da gururla götürdüğümü, ona kütüphane zevki aşılayacağım falan diye hayal kurarak içeri girdiğimi, sonra da oradaki memur tarafından salaklaştırılmış bir şekilde dışarı çıktığım günü hatırladım, sinirlerim kalktı yine. Ama zaten, sinirlenmek benim tabiatımda var. Böyle şeylere sinirlenip duruyorum habire ve hala! Buyurun, siz de sinirlenin.

Atatürk kütüphanesi, bilenlerin bildiği gibi, yakın zamana kadar en iyi çocuk kütüphanesi olarak nam salmıştı İstanbul’da. Kızlarımızdan biri ilkokula başlayınca, ben de ilk iş onu Atatürk kütüphanesine yazdırayım dedim, sadece kitaplara sahip olmayı değil de, ödünç almayı öğrensin, kıymet versin, zaman ayırsın, ne bileyim, zaten dijital zamana doğdu, ama o kokuyu almış olsun istedim. Ve içeri girdik, danışmaya gittik, kart çıkartmak istediğimi, kızımın iki haftada bir çocuk kitaplığına geleceğini söyledim, memure suratıma anlamsızca baktı ve “Hangi çocuk kitaplığı?” dedi. Genç bir öğrenciydi, herhalde bilmiyor, yeni başlamıştır diye düşünüp, müdürüyle konuşmak istediğimi söyledim, hatta çalıştığı yerdeki bölümleri bilmediği için biraz da ayıpladım kızcağızı. Ama ayıplamam gereken o değilmiş. Anlaşıldı ki, kimse kullanmıyor ve de yer ihtiyaçları var diyerek, çocuk kitaplığını kapatmışlar, kitapları da paketlemişler, başka yerlere yollamaktaymışlar.

Çıkışta kızım sorup durdu “Anne niye kızgınsın?” diye, ağzımda birşeyler geveledim, sonra Fransız Kültür’ün kütüphanesine gittik, küçücük ama var olan kütüphanesine. Haftalık kitaplarımızı aldık, eve döndük. Kös kös.

Sonuçta, bir gün, üç-beş tanıdık birleşip çocuk kitaplığı açacağız herhalde. Bizim limitli dağarcığımız olacak sana kitaplık, onca yılın geleneğini ve asla erişemeyeceğimiz kitapları bir çırpıda silenlere buradan selamım olsun! Başlık konusuyla alakası yok bu yazının, ama yeri geldi, içimden çıkmak istedi demek ki!

read more 5 (Mostly) Vintage Children’s Books by Iconic Graphic Designers | Brain Pickings.

Leave a Reply

